Beslutsånget

På Cervera idag stod jag inför ett för mig svårt beslut. Det var sista dagen för öppet köp på kockknivarna jag fick i födelsedagspresent. Jag har alltid velat ha globalknivar. De jag fick var något annat. Men plötsligt när jag stod där och skulle lämna tillbaka dem så visste jag inte hur jag skulle göra. De jag fick var ändå okej. Globalknivarna bra mycket dyrare. Helt sjukt egentligen. Kunde nästan inte hålla tillbaka tårarna. Jag är patetiskt. En kvart senare var de till slut tillbaka lämnade. Men varför kan jag aldrig bestämma mig?

Lite extra känslig är jag kanske sådär "dagen efter". Var ju nämligen på en supertrevlig 21-årsmiddag hos älskade Matilda igår. Massa god mat och en del vin. Men det är inte ursäkt nog.

Är det försent att lära sig ändra på sitt beteende?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0