1:a advent

Det är mysigt (finns det ingen synonym till det ordet?). Tycker om att tända ljus. Tänk om man kunde ha samma spänning i kroppen som när man var liten. Hade ju varit ännu bättre. Vakna varje morgon hela december och titta på julkaledern. Det var några år sedan.

Idag har det blivit packning. Långsampackare är vad jag är. Men nu är det mesta med.

Jag tror inte att jag förstår att jag kommer få träffa Axi imorgon. Inte förrän jag får krama henne kommer jag tro det. Tre månader sedan jag såg henne senast. Mail är bra. Men inte tillräckligt. Ska bli så underbart att komma bort. Ska försöka njuta av varje dag. För tiden går alltid snabbt. Men jag har ändå något att komma hem till. Dessutom är det bara två veckor kvar till jul då.

Pappa har lovat att vi ska dricka glögg. Jag vill ha pepparkakor.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0