Söndag

Jag var hemma hos Axi. Utan Axi. Lite konstig känsla att kliva in i trappuppgången. Det var trots allt tre månader sedan jag var där senast. Det var sommar och jag hjälpte henne att packa. Nu är det snö och Danne fick köra försiktigt med sina odubbade vinterdäck. Men det kändes ganska bra sen när hennes föräldrar öpnnade dörren. Så gulliga. Vi åt kardemummabullar, drack kaffe och pratade om allt och inget. Kommer aldrig sluta vara avundsjuk på deras utsikt. Axi vill att vi skulle ta med lite saker till Panama. En av sakerna var saffran så att de ska kunna baka lussebullar till jul. De är för skojsiga.

 
 
På kvällen blev det supergod lasange och sen bio. Twilight. Lite skeptisk var jag till den innan. Men eftersom jag inte hade några förväntningar blev jag verkligen positivt överraskad. Det är så det ska vara och jag måste erkänna att den inte bara var bra utan riktigt bra. Dessutom var sällskapet det bästa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0