Tid

Tänk att alla dagar är lika långa. Tänk att man kan hinna med så olika mycket fast ett dygn alltid har 24 timmar.

En del dagar hinner man med hur mycket som helst. Energin verkar aldrig kunna ta slut. Andra gör man ingenting men är man ändå tröttare än tröttast.

Även om jag egentligen föredrar de fullspeckade dagarna vet jag att man behöver både och. När man gör saker hela tiden tänker man mindre. Tänker man inte kan man inte oroa sig. Fast det fungerar i för sig inte alltid det heller. Men jag tror i alla fall att det är bra att bara köra på. Att se dagen som ett enda långt träningspass. Då sover man riktigt gott på kvällen.

De lugna dagarna uppskattar jag också. Äta frukost länge. Duscha i varmt vatten hur länge man vill. Bara göra ingenting. Fast de är ju de här dagarna som man tänker lite extra. För det är ju det man gör när man gör ingenting. Vad ska man annars göra?

Jag kan bli stressad av att dagarna bara rinner iväg. Dagar blir veckor och veckor blir månader. Känns som man inte hinner med hälften av det man vill göra.

Fast egentligen vet jag att jag kommer hinna göra allt jag vill. För man har mycket tid. Inte obegränsat. Men mycket.

Därför behöver man inte ha bråttom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0