Är det lördag?

Jag är trött. Inte bara sådär när man säger att man är trött. Utan riktigt trött. Utmattad. Eller sliten som Patrik skulle sagt. Jag orkade knappt hålla huvudet uppe när vi åt. Fick hålla det i handen för att orka.

Mätt är jag också. För mätt. Klyftpotatis är på tok för gott helt enkelt. Sen köpte jag brie efter jobbet. Har jag nämt hur farligt det är att jobba på en matbutik? Det kan vara därför mig magsäck är alldeles full.

Det är nu när jag ligger mätt och trött i min säng en lördagkväll som jag kan känna mig tråkig. Urtråkig. Vad gör jag? Nu borde jag väl vara ute och partaja någonstans? Vart har min energi tagit vägen? Jag orkar inte hämta fjärrkontrollen och sätta på tvn. Då är det illa. Det är jobbet som suger musten ur en. Jag skyller på det.

Jag ska sova tidigt ikväll istället för att oja mig över att jag inte gör något. Oja? Tror aldrig att jag har skrivit det ordet. Hur stavas det?

Pappa är föresten på Kreta. "Konferansresa", jo det brukar ju heta så. Skulle bra gärna följt med och solat lite. Fått lite bikiniränder och sen åkt hem igen och jobbar ännu hårdare för att kunna åka iväg igen. Långt bort. Men jag har ju Panama att se fram emot. Axi sa att det bara är sju veckor kvar. Det är ju inte alls mycket. Det betyder att Matilda kommer hem om 7 veckor minus 3 dagar. Det är ju om möjligt ännu bättre i så fall.

Det är lördag som sagt. Klockan är 9. Jag ska borsta tänderna. Det blir inte mer än så här. Eller först ska jag byta lakan! Ja, jag är beroende. Halvsmutsiga lakan är blää. Men efter den lilla ansträngningen. Då ni. Då ska jag krypa ner och somna till något halv dåligt på tv. Vilken toppenkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0