Liten blev stor

Idag gjorde jag min debut. Jag var på systemet.

Som ett ivrigt barn i en leksaksaffär gick jag omkring och klämde och läste. La i korgen. La tillbaka. Hade svårt att bestämma mig. Ögonen tindrade när jag tittade på de fyllda hyllorna. Flaskor som jag får köpa. Gå fram till kassan och stolt lägga fram lägget. Ett speciellt ögonblick ska jag säga.

De senaste dagarna har varit fyllda av noggrannt planerade saker. Handla. Shoppa. Träna. Städa. Fixa. Baka. Laga mat. Jag rakade till och med benen idag för att jag inte kommer ge mig själv tid till att göra det imorgon. Innan jag går och lägger mig ska jag måla naglarna. En fullspeckad vecka var det ja. Jag sa att jag gillade det. Men lite mindre jobb skulle ju inte skadat så här i efterhand.

Men det var lön idag och det gillar jag. Även fast det var den minsta sen i somras. Fy för obetald semester. Så det är bara att slita på.

Juste lägga över musik skulle jag också göra ja. Sen ska jag sova.

Tack för idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0