Helg

Tre dagar utan jobb. Tjof smack så var de över. Men fy vad skönt att vara ledig!

Igår inköptes ett par splitter nya joggingskor på löplabbet. Skitsnygga om jag får säga det själv. Förhoppningsvis kommer jag aldrig mer få ont i benhinnorna. Skulle ju vara fantastiskt om så var fallet. Sen så behöver jag nog all hjälp jag kan få för att springa min första mil på onsdag också. Tanken var att jag skulle provspringa dem nu ikväll men av flera anledningar känner jag mig allt annat än vaken. Vet inte om det beror på gårdagens slirande på stan eller Cissis kardemummascones..

Efter en otroligt mysig middag hemma hos Axi med fajitas, jordgubbar och rödvin (!) åkte nämligen jag, Maja och Sara in till Café Umbra för att gå på Frias slutskiva. Det är helt sjukt att det är ett år sedan det var jag som upplevde den dagen. Skratt och gråt. Oro över hur livet skulle bli men också ren lycka! Vi dansade så att svetten rann i pannan så roligt hade vi verkligen! Rätt låtar och bra placerat dansglov gör att det är lätt att släppa loss. Det jag är lite ledsen över är att det inte är som förut. Att det känns som att den här tiden på nått sätt har gjort sitt. Inte utelivet men kanske folket. Jag vill inte att det ska vara så men det är så känslan i magen är. Fast vissa människor blir man ju bara så otroligt glad av att träffa! Jag har inte sett Sozzo alls så mycket som jag velat och när hon plötsligt stod utanför fönstret blev jag helt chockad av glädje. Sen fick jag skjuts hem av hennes trevliga vänner så kvällen blev i slutändan mer än bra (:



Trots att det inte blev särskillt mycket dricka och relativt mycket sömn så var jag trött i morse. När jag vaknade var jag ändå laddad för att utnyttja min rösträtt. Två år har jag gått utan att jag har fått rösta. Insatt är jag egentligen inte alls men om man inte röstar har man inte ens försökt att påverka.

Efter mitt besök i vallokalen satt jag mig på bussen för att åka till Bagarmossen. Lite långt bort till ingenstans kan tyckas men en brunch med Fanny hemma hos Cissi skulle jag aldrig säga nej till. Vilken brunch sen! Smothies, nybakat bröd, scones av alla de slag, sallad, melon, våfflor och massa goda tillbehör. Så otroligt gulligt! Att hon orkade göra allt de goda till oss. Tack söta du. Fanny lämnade oss för lite träning (hon måste ha sjunkit med all den maten i magen!) medans jag och Cissi sträckte ut oss i soffan och tittade på tennis och project runway.

Nu har jag precis sett klart en skräckfilm med Maja och Jonathan. Skitläskig!! De som ville få det till att det minsann "bara var en rysare". Hemsk och konstig var den. Nej nu ska jag stänga av. Bara fina drömmar nu tack. Godnatt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Mitt hjärtegull, jag älskar din pose o dannes mjukisar på! "Det är den här Sporty-Spice jag inte gillar!"

2009-06-08 @ 14:14:21
Postat av: O

sara jag vill också!

2009-06-08 @ 14:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0